Startsidan

söndag 22 augusti 2010

Ledig dag och kräftskiva !!

                                                                    God morgon !!!
                                                                 Hoppas ni sovit gott


Nyvaken med kaffe



Vi har precis ätit pannkakor. Thomas fick en flopp sovmorgon för Dylan gick runt och skrek. Men allt löste sig när mina underbara proffs pannkakor kom fram på bordet. :)
Nu ska Tompa dra iväg och träffa en polare och jag försöker komma på något  mysigt att hitta på med Dyllis. Får se vad det blir.
Uppskattar helgerna och vill ta vara på dom så mycket mer nu när Dyllis går på dagis. Skönt !

Tänkte berätta lite om igår för det var kanon nice !


Igår fick jag sovmorgon till 12 typ. Underbart !

Eftersom vi flyttar om 10 dagar börjar tiden knappa in på oss och vi borde verkligen börja packa och fixa klart allt. Tapeter har vi redan valt ut. Dom är fantastiska men dyra som fan. 1200:- kr per rulle. Men det är det värt för där ska vi bo länge. Kommer upp bilder sen när allt är klart.
Vi bestämde oss för att gå till butiken Chilli som är nyöppnad här i Barkarby. Helt fantastisk butik. Enorm och dom har verkligen allt. Det sticker ut och är personligt men kostar inte mer än på Ikea. Min nya favorit butik. Jag får tårar i ögonen när jag går in. Det finns så mycket och man vill ha allt på en gång.







Dylan hade somnat i bilen. Lilla gubben. Vi ville inte lämna honom där så vi la i bilbarnstolen i en vagn. Fungerade perfekt.


Snutte gull.
Vi va inne på Chilli kanske 30 min och bestämde oss för två tavlor, kuddar och en fotpall.
Dylan vaknade till när vi skulle lägga in honom i bilden igen. Han öppnade ögonen och ropade: Glass glass !



 Sen var vi tvugna att skynda oss hem . Vi hade ju en kräftskiva att gå på hos Tompas föräldrar. Vi drog hem fixade i ordning oss och åkte. Thomas föräldrar bor i Kista så det är rätt nära. Tar kanske bara 10 min m bil.

När vi kom fram fick vi champagne och tilltugg. Thomas 2 bröder och deras familjer var där. Alltid lika trevligt.




                              Johanna vänster , Emelie mitten och Ing britt höger = Thomas mamma






                       Thomas käre far Lasse. Alltid en glad prick som sprider glädje och skratt.





Alla kanske inte ser så roade ut. Men det var vi och vi hade skitkul. På den här bilden är alla så inne i  sina samtal.
Barnen lekte inomhus. Christer och Johanna har barnen Hanna och Frida och Kenneth med Ryggen till har dottern Tindra. Emelie är hans nya flickvän.
Tyvärr började det spöregna. Men vi fixade det med det blåa plast taket.

Herre min gud ! Vad gott det är med kräftor. Det äter man alldeles för lite. Men det är det som är charmen med det antar jag.
Det var inte bara det som serverades. Det blev ostbricka, olika pajer, gott vin, baguetter, parma skinka och massa mer som jag inte kommer ihåg.
Det blev rätt sent och rätt mycket vin i slutet. Dom flesta gick och lade sig eller åkte hem och vi kände att det var dags förr oss också.

Jätte lyckad kväll ! Thomas familj är alltid så välkomnande och roliga. Man känner sig verkligen som en i familjen nu. Jätte skönt.



Lilla Frida somnade redan vid sex tiden och ville inte vakna. Lilla söta!





                                                Tack för en lyckad kväll !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar