Startsidan

onsdag 25 augusti 2010

Söka jobb och syrran 18 år

Lämnade Dylan som vanligt. Gick hem och fixade mig. Butikerna öppnar ju 10 (här i alla fall) så hade lite tid på mig.
Detta blev dagens outfit :






Kände mig klar för att starta dagen och sprang ner till bussen. Bussresan till Jakobsbergs centrum va jätte kul. Ha ha !






Oj vad kul man kan ha då. Ett mongo i baksätet !


Ja ,men väl framme var det bara att snällt sätta sig ner i biblioteket. Jag var tvungen att skriva cv så klart. Det gick jätte bra, faktiskt rätt mysigt. Självklart en kopp kaffe till. Mums fillibabba !
Sen gick det inte att höger klicka på min mus så jag fick be om hjälp.Blev lite grinig ett tag. Slutade med att jag fick VIP servic i personal rummet. Det där lät slampigt, eller är det bara jag? Jaja, man hör det man vill höra.
Fick hjälp på deras grymma datorer i stället och det gick super bra. Fick skriva ut 20 sidor gratis. Annars kostar dom fan 3 kr styck. Ibland lönar det sig att vara en grinig bitch ;)

Sen var det gjort i alla fall och jag drog vidare för mitt nästa uppdrag. Att möta dom stora starka läskiga bittra butikscheferna. Fattar inte varför man är så nervös. Efter första butiken släppte det och jag körde på för kung och fosterland !
Synd att den första frågan på hälften av ställena va : Har du jobbat i butik innan ?
Nej sa jag :  Men döm inte ut mig för det. Ge mig en chans för jag brinner för det här. Bla bla bla. Det stämmer i och för sig va men det låter fånigt.
Vill ju jobba i butik. Lära mig allt om hur det går till inom Mode design och inredning. Och så självklart ett jobb nära dagis och hem eftersom jag inte har körkort än. Ush varför skulle jag komma att tänka på det nu också.

Skit samma, jobb ska jag ha ! Ge mig !




Mötte Thomas vid halv 4 och vi gick och hämta lillprinsen tillsammans. Alltid lika mysigt.
Efter det åkte vi till syrran min hemma hos mamma som fyller 18 år idag.

                                  GRATTIS !!!
Till dig min lilla lillasyster. Hur kan du vara 18? Nyss va du ju en jobbig fjortis med kak foundation och 10 lager mascara. Älskar dig !

Mysigt litet kalas med släkt och vänner. Pappa kom också. Andra gången jag ser mamma och pappa  tillsammans på 13 år. Förra gången var min student dag. Blev inte så lyckat då men idag verkade det flyta på bra.
Har tyvärr inga bilder från kalaset.. Men ska lägga upp en bild på min syrra.

Liknar vi varandra ?





Puss och god natt nu på er och speciellt dig vackra Stella !
                                                           




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar